Presentació del #debat1

Ja hem donat el tret de sortida del cicle #debatspublicaXXI: un espai que proposa tres jornades de debat sobre temes que afecten la universitat pública del segle XXI. Es tracta d’un espai obert a tota la comunitat universitària per tal de donar veu als estudiants i socialitzar el temes principals de la universitat.

IMG_3416.JPG

Sessió de presentació del #debat1

A la presentació del #debat1 sobre l’arquitectura de les titulacions, s’ha abordat l’estat de la qüestió a Catalunya, Espanya i a la resta de països europeus i s’ha presentat el document informatiu elaborat per l’equip de govern. En primer lloc, la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, Sara Moreno, ha exposat la necessitat d’obrir un espai de debat com aquest i la importància que els estudiants, com a subjectes actius de la universitat, participin en la construcció de la UAB. Seguidament, la rectora, Marga Arboix, ha exposat com es configurarien les noves titulacions de 180 ETCS (3 anys) i en què es diferenciarien dels graus de 240 ETCS (4 anys). Segons Arboix, “qualsevol carrera de 180 ETCS no tindrà les mateixes competències que una de 240 ETCS”.

Seguidament, el vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, Josep Ros, ha explicat quin serà el funcionament del procés de debat i ha instat els degans a traslladar el debat a les diferents facultats per tal que el màxim nombre d’estudiants hi participi. Igualment, també ha puntualitzat que el sistema educatiu hauria de ser flexible per als estudiants i que dins de cada àmbit acadèmic pot haver-hi necessitats diferents que poden articular la titulació d’una manera o d’una altra.

Finalment, l’última ponència ha anat a càrrec d’una representant de la Comissió Tècnica del Referèndum sobre el 3+2, Mar Ampurdanès, que ha explicat com ha evolucionat el debat entorn l’arquitectura de les titulacions des de l’aprovació de la nova normativa i la lluita del col·lectiu estudiantil per participar en el procés de decisió i debat.

Després de la presentació, el debat s’ha descentralitzat en 5 taules de treball diferents en què s’han tractat diversos temes: l’accés i taxes a la universitat, l’estructura acadèmica, la funció social de la universitat, la qualitat docent i l’ocupabilitat i la internacionalització de la universitat. Com ha afirmat la rectora, el #debat1 s’ha de centrar en com ha de ser l’arquitectura de les titulacions i en quina tipologia d’ensenyament volen els estudiants.

Si voleu veure i escoltar la primera part del debat, podeu fer-ho en aquest enllaç.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s